Bel ons: 0031 20 520 60 70

Skip to Main Content »

You're currently on:

Category Navigation:

Communicatieadvies

Toepassen eenvoudig Nederlands

Eenvoudig Communiceren zet zich in voor duidelijker taalgebruik door bedrijven, overheden en instellingen in Nederland. Wij werken mee aan bewustwording en hertalen informatieve teksten voor opdrachtgevers. In de praktijk betekent hertalen' dat wij teksten terugbrengen naar taalniveau B1. Als het nodig is kunnen wij teksten ook terugbrengen tot de taalniveaus A1 of A2.

Toegankelijke websites en training van medewerkers 
Eenvoudig Communiceren adviseerde de provincie Friesland bij het opzetten van een toegankelijke provinciale website. We trainden de communicatiemedewerkers in het produceren van heldere webteksten. Ook ontwikkelden we voor hen een Schrijfwijzer begrijpelijk schrijven met handige tips & trucs.

Begrijpelijke handleidingen 
Eenvoudig Communiceren herschreef voor de Rabobank de handleiding modern bankieren. Want online bankieren bleek voor sommige klanten erg lastig, bijvoorbeeld voor veel ouderen. Alle vormen van bankieren bij de Rabobank staan nu, stap voor stap, in eenvoudige woorden uitgelegd.

Begrijpelijke formulieren
Voor TNO Kwaliteit van Leven redigeerde communicatiebureau Eenvoudig Communiceren diverse digitale vragenlijsten voor werknemers. Met behulp van deze vragenlijsten worden werkomstandigheden voor werknemers verbeterd.

Begrijpelijke brochures en folders 
Voor het Gemeentelijk Vervoerbedrijf (GVB) in Amsterdam ontwikkelde Eenvoudig Communiceren twee overzichtelijke en mooi geïllustreerde folders. Met heldere informatie over de invoering van de ov-chipkaart in Amsterdam en omgeving.

Meer weten over duidelijk schrijven en eenvoudig communiceren? Stuur een e-mail naar info@eenvoudigcommuniceren.nl. Of bel: 020 520 60 60.