Leuke verhaaltjes uit de buurt, herkenbaar, alledaags én grappig. De buurt is in dit geval in Vlaanderen, en dat valt soms ook op in het taalgebruik. Zo gaat men op restaurant. En raakt de gsm kwijt. Begrijpelijk geschreven, leesniveau tussen A1 en A2
Jakob verveelt zich zo. Hij weet echt niet wat hij de
hele dag alleen moet doen. Hij denkt: ik wil werken.
Ik ben 89 jaar, maar ik kan nog goed werken. Geen
hele dag meer, maar wel een halve dag.
Korte verhalen met aansprekende onderwerpen. Zo is er een verhaal over een gast, die keer op keer het restaurant verlaat zonder af te rekenen. En een verhaal over een buschauffeur, die er opeens achter komt dat er nog een kleuter bij hem op de bank zit. En er is een verhaal over een vrouw die in de bibliotheek alvast in een boek begint, en er te laat komt dat de bibliotheek allang gesloten is.
Josée van Laer is NT2-docent in Vlaanderen. Deze bundel is haar debuut.
Auteur : Josée van Laer
Voor: jongeren en volwassenen vanaf 16 jaar
Leesniveau : A1/A2
64 pagina's
Paperback