Leren in de ISK

Anderstalige jongeren worden in de schakelklassen ondergedompeld in de Nederlandse taal en cultuur. Een aantal van de boeken van Eenvoudig Communiceren kunnen hier goed bij gebruikt worden. Het leesniveau ligt vanaf A2 tot maximaal B1. De vormgeving is aantrekkelijk en de boeken zijn zowel klassikaal als individueel te gebruiken.
  1. Inburgering

    Hoe kijken nieuwkomers tegen Nederland aan? Wat vinden zij vreemd en wat vinden zij leuk? Wat is voor hen typisch Nederlands? Daar geven deze drie boeken een beeld van. Herkenbaar voor jongeren en volwassenen die nog niet zo lang in Nederland zijn, en natuurlijk makkelijk te lezen!

  2. Top 15

    Lezen over allerlei leuke weetjes, dat kan een manier zijn om zwakkere lezers tot lezen te verleiden. In de serie Top 15 komen verschillende thema’s aan bod, op een toegankelijke manier beschreven. Zo is er een boek over verschillende sporten, over musea, over natuurverschijnselen, maar ook over dieren. Naast zelfstandig lezen, kunnen er ook opdrachten gemaakt worden in het boek. En dat maakt deze serie boeken over boeiende onderwerpen tevens tot les- en leerboeken. Zo is Boeiende natuurverschijnselen goed in te zetten bij de lessen Techniek. En past Spannende sporten mooi in de lessen Vrije tijd. Bijzondere musea is weer heel geschikt om bij lessen Cultuur in te zetten, of bij ‘Over Nederland’. Het boek Wonderlijke dieren past prima bij de lessen Natuur.

  3. Werken in Nederland

    Serie boeken over het krijgen en behouden van een baan.

  4. Start!-krant

    De Start!-krant is een krant voor mensen die moeite hebben met (Nederlands) lezen. Tot de lezers behoren onder meer inburgeraars, mensen die al langer in Nederland zijn maar de taal nog niet geheel onder de knie hebben, mensen die NT1- of NT2-onderwijs volgen, ouderen in verzorgingshuizen en dyslectici. Ook jongeren die op een ISK-school zitten hebben veel baat bij het werken met de krant.

© Uitgeverij Eenvoudig Communiceren 1994 - 2021. Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW, tenzij anders vermeld.